Obchodný reťazec Biedronka, ktorý vstúpil na slovenský trh len v marci tohto roka podľa najnovšieho prieskumu Potravinárskej komory Slovenska dosiahol pozoruhodný úspech. So 44 % podielom slovenských výrobkov na svojich pultoch sa stal lídrom medzi zahraničnými reťazcami pôsobiacimi na Slovensku.
Našim cieľom je ponúkať produkty, ktoré nie sú len kvalitné, ale odrážajú rozmanitosť slovenského trhu. Preto máme prísne interné štandardy na kvalitu potravín a úzko spolupracujeme s miestnymi dodávateľmi, aby sme zabezpečili čo najväčší podiel slovenských produktov. O to viac nás teší, že naše úsilie si všimla a ocenila Potravinárska komora Slovenska.
Mikołaj T. Gala, riaditeľ obchodného oddelenia Biedronka Slovensko.
Biedronka ako príjemné prekvapenie
Musíme spomenúť Biedronku ako skutočne príjemné prekvapenie. Boli tu výrazné a pochopiteľné obavy, že by mohla na trh vplývať skôr negatívne – najmä v oblasti ponuky slovenských produktov. Pri vstupe na nový trh by bolo oveľa jednoduchšie spoliehať sa na poľských dodávateľov, zvlášť vzhľadom na geografickú blízkosť. Napriek tomu sa rozhodli osloviť slovenských producentov potravín, čo viedlo k nadpriemernému podielu lokálnych produktov. Samozrejme, dúfame, že toho bude v budúcnosti ešte viac, ale už teraz si to zaslúži uznanie.
Daniel Poturnay, prezident Potravinárskej komory Slovenska